Acasa | Smart Story | Johan Kobborg: E mai simplu sa pui niste fete imbracate in tutuuri sa faca piruete, insa as prefera sa fac spectatorul sa se gandeasca:...

Promenada Operei

Johan Kobborg: E mai simplu sa pui niste fete imbracate in tutuuri sa faca piruete, insa as prefera sa fac spectatorul sa se gandeasca: "Mi-a placut sau nu?"

 SHARE  

Adaugat in 29 august 2014

Johan Kobborg: E mai simplu sa pui niste fete imbracate in tutuuri sa faca piruete, insa as prefera sa fac spectatorul sa se gandeasca:

Repetitii pentru Promenada Operei

In spectacolele de balet exista ceva pentru toata lumea, indiferent de varsta, considera Johan Kobborg, directorul artistic al Companiei de Balet din cadrul Operei Nationale Bucuresti.

Insa asta nu inseamna ca baletul este facil. Ca orice alta opera artistica, solicita atentie si are misiunea de a-l pune pe spectator pe ganduri. Ca artist, este mai simplu sa oferi publicului ceva usor, digerabil, iar in calitate de spectator este mai simplu sa asisti la ceva ce nu iti solicita intreaga atentie, insa, cand tragi linie, toata lumea este mai castigata daca spectacolul se dovedeste a fi o provocare.

Dupa cum spune coregraful danez, "poate ar fi mai simplu sa pui niste fete imbracate in tutuuri sa faca cateva piruete, insa as prefera ca oamenii sa stea sa se gandeasca: «Ne-a placut asta sau nu?»". 

In fiecare sfarsit de vara, cu cateva saptamani inainte de a incepe stagiunea artistica, esplanada din fata cladirii Operei Nationale Bucuresti se transforma, devenind o imensa sala de spectacol in aer liber. Timp de cateva ore, actul artistic si publicul sunt scosi din spatiul conventional al salii de spectacol - intunecate si somptuoase-, pentru o gala neprotocolara, in spiritul vacantei.

Cu o dimensiune de 26x22 m si o inaltime de 18 m - cu posibilitatea de manevre scenotehnice -, scena pe care se desfasoara evenimentul este cea mai mare constructie de acest tip, din aluminiu, din sud-estul Europei.

Evenimentul se afla deja la cea de a opta editie, insa anul acesta, printre surprizele pregatite de organizatori, se numara si introducerea, in premiera, a unei parti de balet in spectacol.

.

SmartWoman.ro a vorbit cu Johan Kobborg, directorul artistic al Baletului National Roman si autorul conceptului coregrafic al Promenadei, despre spectacolul de sambata seara.

SmartWoman.ro: Care sunt provocarile pentru un spectacol de asemenea dimensiuni desfasurat in aer liber?

Johan Kobborg: Este important sa ai muzica live, si avem o orchestra, insa nu putem sa amenajam o scena normala clasica, cu orchestra amplasata in spatiul aflat sub avanscena (fosa orchestrei - n.red.)  iar noi deasupra. Asa ca, din perspectiva dirijor-interpret, este foarte diferit pentru ca noi, dansatorii, avem nevoie de spatiu iar orchestra are si ea nevoie de spatiu. Nu ai iesirile obisnuite, este diferit.

Toata viata am facut lucruri precum acesta, si este dragut. Daca esti intr-un teatru, in 95% din timp nu ai nici cea mai vaga idee daca sunt sau nu oameni in sala, pentru ca totul este negru. Poti sa auzi si sa simti energia, insa nu poti sa vezi. Or in cazul de fata vezi, o sa vezi publicul, ceea ce poate fi intimidant insa, in acelasi timp, este bine, pentru ca poti comunica mai direct.

SmartWoman.ro: In cazul operei, publicul este mai familiarizat cel putin cu fragmentele cunoscute care sunt in general selectate pentru spectacole precum cel de sambata. Baletul este mai dificil. Nu iti este teama ca publicul nu va intelege la fel de bine partea coregrafica?

Johan Kobborg: Nu. Nu exista o competitie intre opera si balet (rade - n.red.). Nu tine de cine primeste mai multe aplauze. La baza sa, opera este mult mai accesibila tuturor. Daca deschizi radioul, poti sa auzi muzica, este fantastic. Nu conteaza daca esti la o cina festiva, sau daca doar vrei sa asculti muzica. Este acolo 24 de ore.

Cu baletul, este mai dificil. Stii ce, poate ar fi mai simplu sa pui niste fete imbracate in tutu sa faca cateva piruete, insa as prefera ca oamenii sa stea sa se gandeasca: "Ne-a placut asta sau nu?".

Insa cred ca in spectacolele de balet exista ceva pentru toata lumea. Si chiar daca stii o lucrare, ai o anumita apreciere fata de ea, sau un mod de a te uita la ea, daca nu o stii, te raportezi diferit la ea.

SmartWoman.ro: Cum ai ales fragmentele care vor fi prezentate sambata?

Johan Kobborg: Evident, pentru public este mai amuzant sa vezi ceva ce nu esti obisnuit sa vezi. Tinand cont de asta, m-am uitat la ce facem in stagiunea acesta si am incercat sa aleg din asta. Avem si cateva spectacole de balet din care nu este posibil sa extrag un fragment pentru ca nu au fost predate iar eu nu am permisiunea de a le preda, chiar daca as avea permisiune, nu le stiu, si unele lucrari pe care le facem, nu le poti rupe.

Nu a fost usor insa din baletele pe care le punem in scena am reusit sa scot cate un mic fragment. Am facut asta, si, pentru ca avem si o gala in aceasta stagiune, si erau fragmente pentru care am primit permisiune sa le punem in scena, m-am gandit ca ar fi interesant pentru dansatori sa le faca si acum. Unele fragmente (de sambata - n.red.) sunt din acea gala.

Evident, pentru ca suntem in mijlocul vacantei, s-a mai pus si problema: Cine este in oras? Cine este in forma suficient de buna? Tine si de asta. E un mic puzzle. Dar dansatorii lucreaza la asta de cateva saptamani.

Avem repetitie si astazi, insa nu este doar pentru cei implicati in acest program. Am inceput sa facem si cursuri optionale. Repetitiile incep oficial pe 16 septembrie (stagiunea 2014-2015 incepe in octombrie - n.red.), insa cine vrea sa vina inainta sa repete, poate sa o faca.

.


  • Este mult mai greu sa vinzi bilete pentru piese mai noi, pe care oamenii nu le stiu, decat pentru un spectacol de familie cu un ponei alb

SmartWoman.ro:  Exista o tema generala care sa lege partea de opera cu cea de balet?

Johan Kobborg: In ceea ce ma priveste, tine de prezentarea esentei stagiunii. Evident, sezoul viitor, ca intreg, are multe aspecte diferite, insa este o sansa pentru noi sa aratam ca, desi cladirea (Operei Nationale Bucuresti - n.red.) este o zona de razboi, lucrurile se misca si suntem foarte incantati de ceea ce se intampla. Pentru noi este un mod de a arata ca suntem inca aici.

SmartWoman.ro: Dintre spectacolele stagiunii viitoare, care este cel care te incanta cel mai mult?

Johan Kobborg: Sunt foarte incantat de "La fille mal gardée", de Frederick Ashton, pentru ca simt sincer ca este o capodopera si, daca nu are succes aici, atunci chiar nu stiu ce altceva ar putea avea (succes - n.red.). Este una dintre acele lucrari pe care le poti vedea ca adult, dar si daca esti un copil de 5 ani, si te vei bucura de ea, bineinteles in moduri diferite. O ador. Sunt foarte incantat de spectacol pentru ca este o lucrare amuzanta. Este amuzanta pentru dansatori, foarte dificila insa amuzanta.

In acelasi timp, sunt incantat si de un "triple bill" (spectacol coreografic format din 3 lucrari - n.red.), pe care compania nu l-a mai facut pana acum. Este mai contemporan. Sunt foarte incantat de el, desi stiu ca probabil nu va fi la fel de... Ar putea fi un succes la fel de mare, insa este mult mai greu sa vinzi bilete pentru un triple bill cu 3 piese mai noi, pe care oamenii nu le stiu, decat pentru un spectacol de familie cu un ponei alb. Dar ca dansator, cred ca as fi mai incantat de triple bill.

SmartWoman.ro: Care sunt lucrarile cuprinse in triple bill?

Johan Kobborg: Este vorba despre "Petit Mort" al lui Jiri Kylian, "Marguerite and Armand" al lui Frederick Ashton si o lucrare a unui coregraf rus, Yuri Possokhov, care a fost la Bolshoi Ballet, iar acum este coregraf la San Francisco Ballet, si care a creat in urma cu cativa ani o lucrare numita "Classical Symphony" pe muzica "Simfoniei nr.2" a lui Sergei Prokofiev. Piesele sunt foarte diferite ca stil, eu le consider pe toate clasice.

SmartWoman.ro: In jumatatea de an care a trecut de cand ai preluat conducerea artistica a Baletului National Roman, ai interactionat cu publicul, ai vazut ce gusta si ce nu, lucrari mai clasice, lucrari mai moderne?

Johan Kobborg: Daca m-ai fi intrebat cum 7 luni, nu as fi stiut ca voi veni aici. Insa sunt aici de 6 luni. Am fost intrebat si am spus: "Bine, hai sa facem asta". Cand te alaturi in mijlocul stagiunii, in conditiile in care lucrurile sunt deja stabilite, nu poti sa faci prea multe. Totul este planificat cu atat de mult timp inainte incat nu am adaugat niciun balet. Tot ce am putut sa fac e sa incerc sa fac unele schimbari in structura companiei, am putut sa ma ocup putin de distributie, insa si distributia se face in avans.

Insa de abia de acum inainte puteti sa dati vina pe mine, imi asum responsabilitate deplina (rade - n.red.). Nu ma ocup intotdeauna de distributie. Daca e in viata coreograful, cum e cazul lui Yuri Possokhov, atunci e baletul lui, sau al lui Jiri Kylian, pot doar sa sfatuiesc. Dar pentru ce se intampla de acum inainte, puteti sa dati vina pe mine.

Evident, imi doresc, pentru ca acum incepem repetitiile si suntem intr-un studio care nu este facut pentru balet, sa fie gata in secunda asta cladirea, insa, in acelasi timp este foarte captivant sa vezi, nu in fiecare zi, dar in fiecare saptamana, mici progrese si sa vezi ca se intampla lucruri care, simt eu, ca ar trebui sa faca viata unui artist mai buna, un cadru mai bun pentru a face ceea ce trebuie sa faci. Daca trebuie sa pictezi, insa lumina este slaba, cum poti sa iti faci treaba? Daca punem o lumina buna, atunci poti picta. Acelasi lucru cu spatiile. Insa nu se intampla peste noapte. Este dificil peste tot si pentru toata lumea.


  • Politica si arta nu lucreaza prea bine una cu alta

Johan Kobborg: Pentru ca (venirea sa la conducerea Baletului National Roman - n.red.) nu a fost planificat, credeam ca sunt dansator si coregraf si ca muncesc pe cont propriu, asa ca mi-am asumat numeroase angajamente. Am incercat sa le anulez, in cazul unora nu a functionat.

Zilele acestea ar fi trebuit sa fiu in Rusia - am mai fost de cateva ori deja - realizand un nou "Romeo si Julieta". Ieri primesc un email in care sunt anuntat ca e anulat, nu din cauza mea, ci din cauza sanctiunilor. Si dintr-o data isi dau seama ca "Romeo si Julieta" este un balet mare, care implica multi oameni si incepe sa se puna problema costurilor pentru punerea in scena, pentru costume, etc.. Am fost deja acolo, am realizat probabil o treime din balet deja, eram foarte incantat de proiect, pe de alta parte, trebuia sa fiu aici, nu se potrivea cu programul meu. O parte din mine este foarta suparata si cealalta parte rasufla usurata pentru ca pot sa fiu aici.

Nu conteaza cat de mult planifici, lucrurile se schimba adesea. Ce stiu e ca politica si arta nu lucreaza prea bine una cu alta.

Nu are de a face cu asta, dar stiti de problema din Rusia cu comunitatea gay. Cand spun public ca merg in Rusia sa lucrez, sunt atacat, spre exemplu pe Facebook, sunt intrebat "De ce mergi in Rusia. Ar trebui sa refuzi in semn de sprijin". Or nu cred ca cineva o sa asculte ce cred eu fata de Rusia sau nu, nu o sa schimbe legea, insa eu simt ca sprijin mergand, pentru ca cel putin 50% din colegii mei din Rusia sunt gay. Ar trebui sa nu merg, iar ei nu au nimic nou de munca, pentru ca noi toti nu mergem in Rusia? De abia atunci sufera.

SmartWoman.ro: Ai mai creat pana acum spectacole in aer liber?

Johan Kobborg: Da, de fapt vara aceasta este prima vara din ultimele 9 veri in care nu am facut asta. In fiecare an ma ocupam de astfel de gale in Scandinavia, un amestec de balet, opera si muzica live, iar pentru o saptamana sau doua mergeam in turneu.

Cred ca este minunat sa mergi nu doar la o gala de balet, sau doar de opera, ci sa le amesteci. Este mai placut de vazut. Chiar daca imi place baletul sau opera, sa stau sa ma uit la 3 ore, este obositor. Este un mod bun de a comunica cu oamenii si, nu spun sa ii atragi, dar sa prezinti si poate cineva care in mod obisnuit nu merge la balet, ci doar la opera, vede ceva. E o sansa pentru el, ori sa fie curios si sa revina, ori sa spuna "Da, clar nu imi place asta".


  • Un copac care a dus o viata interesanta este la fel de interesant dupa ce moare. Daca este prea usor, atunci este cel mai plictisitor copac din lume

SmartWoman.ro: Ti-ai stabilit o viziune pentru compania de balet? Cum vezi parcursul ei?

Johan Kobborg: Intotdeauna am crezut ca poti sa tintesti foarte sus insa simt ca totul trebuie facut pas cu pas. Poti sa incerci te duci direct sus, insa nu ai fundatia pe care sa te bazezi ca sa fii acolo, asa ca desi vrei sa ajungi acolo cat mai repede, totul trebui sa aiba o baza, un sprijin, pentru ca atunci te vei bucura mai mult de ea. O parte a ecuatiei este calatoria.

Vreau ca acesti dansatori sa aiba aceleasi posibilitati de a munci cu oameni pe care eu am fost suficient de norocos sa le am, pentru ca, in calitate de artist, daca nu esti inspirat, daca nu esti intr-un mediu care sa te inspire, atunci asta te omoara. Am fost acolo. Asa ca vreau sa fac tot ce pot si ce simt ca va "sparge politicile". Daca ceva functioneaza, este foarte usor sa continui pe drumul acela, iar publicul s-ar putea obisnui cu asta, iar compania s-ar putea obisnui cu asta, insa pentru a... Uita-te la cladirea asta, este o cladire minunata, avem toate posibilitatile, avem talentul brut, cred ca trebuie sa il ghidam si sa credem. Cuvantul "nu" nu exista.

Eu cred si vreau ca dansatorii sa creada in ei insisi. Si vreau ca teatrul sa creada in ei, si vreau ca publicul sa vada ca noi credem. Vreau sa ii pun pe dansatori in contact cu diferite stiluri, diferite moduri de a gandi, nu este vorba despre bine sau rau, este doar diferit.

Noi, ca grup, luam ce putem, dam la o parte ce e posibil sa nu functioneze pentru noi acum, dar ar putea functiona peste 2 ani sau peste 100 de ani, cine stie? Insa este o calatorie si incercam lucrari diferite si construim.

Alina Cojocaru mi-a spus la un moment dat - nu stiu daca a inventat asta, sunt sigur ca da - ca un copac care a dus o viata interesanta este la fel de interesant dupa ce moare, pentru ca s-a dus intr-o directie in cautarea luminii, sau s-a dus intr-o alta directie si si-a dat seama ca nu este bine si si-a modificat traseul in alta directie. Daca este prea usor, atunci este cel mai plictisitor copac din lume. Dar daca este un copac care a trebuit sa se contorsioneze ca sa gaseasca lumina, atunci este frumos si dupa ce moare. Pentru ca poti sa il vezi si sa zici "wow, e un copac frumos, si nu doar un bat".

Asa ca zic sa incercam sa mergem in directia asta, iar daca nu e bine, mergem in cealalta parte, dar vom fi invatat ceva incercand aceasta cale.

Tine si de flexibilitate. Poti sa ai cel mai puternic copac din lume, dar la uragan acel copac va cadea. Dar daca ai un copac care e flexibil, va ramane in picioare.

Tine de a fi puternic dar si sa nu iti fie teama. Mie nu mi-e frica de esec.

SmartWoman.ro: Care este atmosfera in cadrul companiei de balet inainte de spectacol?

Johan Kobborg: Asta este ceva ce trebuie sa ii intrebi pe ei. In ciuda faptului ca si-au intrerupt vacanta, simt ca sunt incantati. Sunt lucruri pe care, in afara de unul singur, nu le-au mai facut, iar asta este intotdeauna incitant. Este ceva diferit. Atmosfera din studio a fost foarte buna, iar pentru ca acest eveniment se bazeaza pe dispozitia lor de a veni din vacanta pentru a-l face, este ceva ce vor sa faca. 


Johan Kobborg

Johan Kobborg a fost prim-solist al Baletului Regal Danez si al Baletului Regal din Londra. In ultimii ani s-a remarcat si in calitate de coregraf, lucrarile sale fiind prezentate de companii de balet de renume. La sfarsitul stagiunii 2012-2013, Johan Kobborg a parasit baletul londonez, impreuna cu partenera sa de dans dar si de viata, Alina Cojocaru, pentru a se dedica coregrafiei, alegand sa continue activitatea de balerin ca liber-profesionist. 

In decembrie 2013, pe cand se afla in Romania pentru a pune in scena baletul ”La Sylphide”, adaptare dupa coregrafia lui August Bournonville,  i s-a propus sa preia conducerea Companiei de Balet al Operei Nationale Bucuresti. Astfel incat, incepand din ianuarie, este directorul artistic al Baletului National Roman. 


Promenada Operei

Promenada Operei se desfasoara sambata, 30 august, de la ora 20:30. Devenit deja o traditie a institutiei, evenimentul care atrage anual mii de oameni, se va desfasura pe esplanada Operei, spre bulevardul Mihail Kogalniceanu.

Spre deosebire de editiile trecute, evenimentul din acest an va include, pe langa titluri celebre de opera, si lucrari coregrafice cunoscute, atat din repertoriul clasic, cat si din cel contemporan, reprezentand o noutate absoluta in istoria evenimentului.

Printre cei aproximativ 200 de artisti care vor completa tabloul de sarbatoare se numara invitatii speciali tenorii Stefan Pop si Augustin Hotea, baritonul Serban Vasile, sopranele Ala Cheptini, Irina Baiant si mezzo-soprana Liliana Mattei Ciuca, alaturi de solisti binecunoscuti ai Operei Nationale Bucuresti, printre care sopranele Irina Iordachescu si Iulia Isaev.

Momentele de balet vor fi interpretate de solisti ai Baletului National Roman precum Bianca Fota, Ovidiu Matei Iancu si Dawid Trzensimiech. Acestei echipe solistice de exceptie i se adauga membrii Orchestrei si ai Corului institutiei.

In programul evenimentului sunt cuprinse momente de opera si balet din repertoriul stagiunii 2014/2015.


Program

Lucian Corchis - Aria lui Des Grieux, "Donna non vidi mai", din opera "Manon Lescaut" de Giacomo Puccini

Irina Baiant - Aria Nanettei, "Sul fil d'un soffio etesio", din opera "Falstaff" de Giuseppe Verdi

Marina Minoiu, Ovidiu Matei Iancu - Pas de deux din baletul "La fille mal gardee" ("Fata prost pazita") de Ferdinand Herold si John Lanchbery, coregrafia: Sir Frederick Ashton

Mihaela Stanciu - Aria Gildei, "Caro nome", din opera "Rigoletto" de Giuseppe Verdi

Liliana Mattei Ciuca - Aria lui Carmen, "Habanera", din opera "Carmen" de Georges Bizet

Bianca Stoicheciu, Calin Radulescu - Pas de deux din baletul "Rhapsody", Muzica: Serghei Rahmaninov, Coregrafia: Sir Frederick Ashton

Augustin Hotea - Aria Ducelui de Mantova, "La donna e mobile", din opera "Rigoletto" de Giuseppe Verdi

Ala Cheptini - Aria Floriei, "Vissi d'arte" din opera "Tosca" de Giacomo Puccini

Cristian Preda - Solo din baletul "Les lutins" ("Elfii"), Muzica: Henryk Wieniawski, Antonio Bazzini, Coregrafia: Johan Kobborg

Irina Iordachescu - Aria Violettei, "Sempre libera", din opera "La traviata" de Giuseppe Verdi

Serban Vasile - Aria lui Ford, "E sogno? o realta", din opera "Falstaff" de Giuseppe Verdi

Alice Minoiu, Cristian Preda - Pas de deux din Actul I al baletului "Giselle" de Adolphe Charles Adam, Coregrafia: Johan Kobborg si Ethan Stiefel

Bianca Fota, Bogdan Plopeanu - Pas de deux din Actul al II-lea al baletului "Giselle" de Adolphe Charles Adam, Coregrafia: Johan Kobborg si Ethan Stiefel

Irina Iordachescu, Stefan Pop - Duetul Violetta - Alfredo, "Parigi, o cara", din opera "La traviata" de Giuseppe Verdi

Bianca Fota, Dawid Trzensimiech - Pas de deux din baletul "Manon", Muzica: Jules Massenet (aranjament de Lucas Leighton si Hilda Gaunt), Coregrafia: Kenneth McMillan

Fragment din scena - "Triumfalul" din opera "Aida" de Giuseppe Verdi

Iulia Isaev - Aria lui Manon, "In quelle trine morbide" din opera "Manon Lescaut" de Giacomo Puccini

Stefan Pop - "Granada" de Agustin Lara

Nota: ordinea fragmentelor este supusa schimbarilor



Autor: Corina Ionel
 


 SHARE :  Trimite pe mail
CITESTE MAI MULTE DESPRE

6089 citiri

2 comentarii

Participa la discutie. Citeste comentariile cititorilor si exprima-ti si tu parerea!
Adauga comentariu
Nume
Email
Website
Subiect
Comentariu
2000 caractere ramase
 
  Trimite

Articolul tau

Ou sont les neiges d'antan?

Ou sont les neiges d'antan?

A nins mult in cartier, am stat mult in casa si am ascultat radioul. Cu ochii pe geam, mi-am adus aminte de niste dupa-amiezi de iarna din copilaria mea mica la Magura, cand stateam in bluza si strampi si sosete de lana in pat la bunica in camera.

Carte si Film

7 filme de animatie asteptate in 2017

7 filme de animatie asteptate in 2017

Despicable me 3 - Steve Carell si Kristen Wiig isi reiau rolurile in cea de-a treia parte a filmului, în regia lui Pierre Coffin și Kyle Balda și co-regizat de Eric Guillon, in care Balthazar Bratt, un copil celebru din 1980, nascoceste un sistem de dominație mondială.

Articolul tau

Aventuri cu maşini şi bătăi în SUA

Aventuri cu maşini şi bătăi în SUA

Chiar dacă-mi făcusem ceva filme de groază în minte înainte a veni în Florida (rezultat, desigur, al filmelor şi documentarelor în care cineva te împuşcă în cap când mergi după pâine), am descoperit repede că mă simt mult mai în siguranţă decât mă aşteptam; ba chiar, în mod ciudat, chiar mai în siguranţă decât în Iaşi. Dar asta până nu demult, când cinci indivizi.... Dar mai bine să încep cu începutul.

Relatii

Poti avea o viata sexuala si daca ai copii

Poti avea o viata sexuala si daca ai copii

Cand sunteti doar voi doi, sexul se poate întâmpla oricând, oriunde, dar pe masura ce familia începe să crească, momentele de intimitate pot deveni o amintire.

Familie

Fii un tată, nu un portofel!

Fii un tată, nu un portofel!

Ce copil nu se bucură atunci când tata cheltuie bani în neștire pentru dorințele lui? Dar oare are nevoie copilul de toate acele daruri? Psihologii spun: fii un părinte, nu un portofel.

Calatorii

Călătorește mai mult în 2017. Cum să-ți planifici vacanța la care visezi

Călătorește mai mult în 2017. Cum să-ți planifici vacanța la care visezi

Pe lista ta de New Years Resolutions sigur se află sa călătorești mai mult. Gândul la destinații exotive ți-a rămas întipărit în minte încă de vara aceasta, când nu ai putut să rămâi rece la avalanșa de poze din destinații exotice de pe Facebook și Instagram.

Articolul tau

Zece minciuni despre sex din filme (sau nouă minciuni și un mare adevăr)

Zece minciuni despre sex din filme (sau nouă minciuni și un mare adevăr)

Filmele, minunatele filme, fără de care n-am putea trăi, ne plac cu atât mai mult cu cât sunt mai apropiate de realitate, dar și cu cât mai mult se îndepărtează de ea.

Articolul tau

O altfel de despărțire

O altfel de despărțire

Gata, a venit momentul. Casa e goală, hainele și cărțile ei nu mai sunt la locul lor. Dezordinea, cândva exasperantă, a lucrurilor acum este înlocuită cu rafturi goale.

Articolul tau

Ma intorc acasa

Ma intorc acasa

Au trecut anii, multi petrecuti in multe tari, care mai de care mai dezvoltate si mai mandre. Intr-o zi insa am simtit ca s-a facut vremea sa ma intorc acasa.

Opinii

Of, Parentingul

Of, Parentingul

Tot aud de câteva primăveri despre modern parenting . Adică cum vine asta? E vorba de părinții moderni?

Articolul tau

Mi-am pierdut încrederea în superba mea soție

Mi-am pierdut încrederea în superba mea soție

M-am trezit devreme în acea dimineață rece de ianuarie. Trebuia să ajung la înmormântarea mătușii mele.