Acasa | Good to know | Spatiul media este impregnat cu stereotipuri sexiste, femeia avand un rol controversat - studiu
Femeia in mass media / Foto: HotNews.ro
TBWA/ Bucuresti, alaturi de partenerii sai, Fundatia Centrul Parteneriat pentru Egalitate (CPE) si ActiveWatch - Agentia de Monitorizare a Presei (AMP), au prezentat analiza media, care s-a desfasurat in perioada 15 februarie - 15 mai 2011, studiul avand ca paliere de analiza reclame TV, emisiuni TV si presa scrisa.
Studiul, care a fost prezentat de Ionut Codreanu, coordonatorul proiectului din partea AMP, evidentiaza ca doar o treime din femeile invocate de jurnalisti sunt prezentate in calitate de profesionisti sau experti, in restul cazurilor acestea sunt prezentate ca actori sociali care isi dobandesc statutul datorita asocierii cu un barbat puternic sau datorita calitatilor fizice si sexuale.
Totodata, potrivit aceluiasi studiu, lumea barbatilor si cea a femeilor raman divizate din perspectiva profesiilor considerate adecvate pentru unii sau pentru altii. Muncile considerate potrivite pentru femei presupun ingrijire si organizare a caminului si abilitati de a educa si de a creste copii. Muncile considerate potrivite pentru barbati sunt relationate cu puterea de a lua decizii, abilitati tehnice si forta fizica.
Citeste articolul integral pe HotNews.ro