Shopaholic - dependent de cumparaturi / Foto: Agerpres
Mirajul vitrinelor se dovedeste a fi prea mult pentru majoritatea oamenilor. O parte dintre ei sfarsesc apeland la o combinatie de carduri de credit, carduri oferite de magazine si imprumuturi pentru a-si alimenta dependenta. Iar femeile nu sunt singurele. Un raport arata ca in aceeasi situatie se afla trei milioane de barbati, in Marea Britanie.
Reprezentantii sexului masculin sunt insa mai cheltuitori, aruncand pana la de doua ori mai multi bani pe haine si chiar pe ingrijire personala decat femeile. Tot ei primeaza intr-un domeniu in care te-ai astepta mai putin: nunta. Ann Robinsons, director al uSwitch, declara pentru The Telegraph: "In ciuda constrangerilor financiare, femeile au continuat sa copieze stilul de viata si obiceiurile de shopping ale idolilor lor, ignorand datoriile pe care le aduna pe parcurs.
Iar aceasta pandemie a cheltuielilor s-a raspandit si este clar ca si barbatii au prins microbul bucuriei de a cumpara. [...] Prin recunoasterea riscurilor si evitand sa devina victime, consumatorii se pot simti mai puternici si se pot bucura de o noua achizitie fara a ajunge la datorii pe termen lung. Astfel au numai de castigat si nimic de pierdut". Vorbitorii de limba engleza folosesc pentru dependentii de cumparaturi teremenul de "shopaholic".