Acasa | Opinii | Noul ROM, cel cu spirit american: ca sa nu ne fie rusine ca suntem romani cand iesim din tara
Pentru cei care nu gusta ambalajul. Sau campania / Foto: captura Facebook.com
Chiar mi-au placut campaniile trecute, in care ciocolatica din ani de mult apusi s-a reinventat in cel mai romanesc stil cu putinta. Am ras la "Partidul te vrea tuns, roackere" si am fost incantata de ideea lui ROM cel Mare. Am apreciat faptul ca nu l-au denumit "king size" sau "big" sau mai stiu eu ce alt englezism care, hai sa fim seriosi, nu merge totusi pe orice produs romanesc. Ei bine, se pare ca producatorii au ajuns la concluzia ca au fost destul romani si ca e cazul sa recupereze.
Si nici macar intr-un mod subtil.
Nu cred ca este nevoie sa fii un ultra-nationalist ca sa apreciezi un produs autohton care si-a pastrat identitatea. In schimb nu mi se pare normal sa apreciezi mai mult un produs - acelasi produs - doar pentru ca a dat steagul romanesc pe cel american, a schimbat decorul familiar din reclame pe un birou dintr-un zgarie nori si baga un slogan in engleza: "The taste of coolnes" (ca sa inteleaga tot romanul).
Una peste alta, chiar oamenii pe care ii tinteau (adica targetul, mamaie!) au reactionat cel mai prompt. Pe Facebook, pagina dedicata "Vrem Ciocolata ROM Autentic Inapoi" a castigat 200 de sustinatori in 2 zile. Iar mesajele lasate pe pagina noului ROM nu sunt nici ele prea incurajatoare pentru creatorii campaniei. Creatori care explica schimbarea prin: "spiritul national perimat a fost dat la o parte de cel liber, neinfrant si plin de optimism exprimat in «Visul American»".