Reduceri de pana la 90% / Foto: Fashion House Outlet Centre
Sa platesti pentru un produs pretul intreg este istorie. Comerciantii din ziua de astazi stiu ca daca afiseaza mare, pe vitrina, cuvantul "reduceri" sansele de profit cresc. Magazinele de tip outlet au inteles din plin acest lucru si afiseaza banner-ele cu reduceri zilnice. Acest tip de magazin ofera discount-uri generoase si marfa de calitate, tot timpul anului.
"Conditia esentiala ca un magazin sa existe intr-un centru comercial de tip outlet este ca acesta sa vanda produsele pe care le comercializeaza cu un discount minin, impus prin contract de catre centru. Acest discount variaza in diferite centre de tip outlet din Europa, insa minimul discountului aplicat produselor este in general de 30% din pretul initial de vanzare", sustine Mia Deaconu, Marketing Manager Fashion House Outlet Centre Militari.
La singurul centru outlet din Bucuresti valoarea discountului aplicat in toate magazinele existente in centru este de minim 30% si ajunge pana la 70% din pretul initial al produselor. Aceasta inseamna ca tot timpul anului vizitatorii gasesc produse cu pana la 70% reducere fata de magazinele traditionale.
Fashion House Outlet Centre deschis la Bucuresti a fost inaugurat in decembrie 2008 si este parte a Fashion House Group – o companie de renume care inglobeaza atat servicii de dezvoltare de centre comerciale in Europa si nu numai, cat si consultanta in managementul centrelor comerciale de tip outlet care activeaza sau nu sub umbrela Fashion House. Compania ofera servicii de operare a unor centre de succes ca Premier Outlet Centre in Budapesta si Ringstead (Danemarca) sau Alpenrhein Outlet Village in Elvetia.
Fashion House Bucuresti face parte dintr-un grup mai larg de centre care activeaza sub aceeasi denumire in Polonia la Varsovia, Gdansk si Sosnowiec. De curand a fost lansat un nou Fashion House la Belgrad si alte 2 centre cu acelasi nume urmeaza sa se deschida in Rusia la Moscova si St. Petersburg. La Kiev va fi dezoltat un nou proiect Fashion House in colaborare cu un partner in sistem franciza.
In toate centele dezvoltate sau operate de Fashion House in Europa, discountul minim practicat de magazinele partenere este acelasi: minimum 30% din pretul initial. Astfel experienta de cumparaturi intr-un magazin de tip outlet Mango, adidas sau Stefanel de exemplu, in Danemarca, Polonia sau in Romania este una deosebita, dar similara in acelasi timp, atat din punct de vedere al calitatii produselor dar si al discounturilor practicate.
Existenta magazinelor de tip outlet in general este data de nevoia companiilor de a lichida stocurile de produse din sezonul anterior care nu au fost vandute prin filiera magazinelor traditionale. Prin vanzarea acestor stocuri sau a mostrelor se creeaza lichiditati si marile magazine nu sunt nevoite sa plateasca costuri suplimentare pentru o marfa care altfel ar trebuie sa ramana blocata intr-un depozit.
Asadar, pe langa discountul minim impus de centrul comercial, in general retailerii adauga discounturi suplimentare in functie de stocul ramas pentru fiecare articol sau gama de produse sau de alte criterii ce tin de organizarea interna a fiecarui magazin. Ca urmare, reducerile se situeaza in general intre 30% si 70%. Acesta este motivul prin care un client care alege sa cumpere produse dintr-un magazin de tip outlet are de castigat de doua ori: plateste cu pana la 70% mai putin din valoarea initiala a produsului si se alege cu articole de cea mai buna calitate oferite de branduri renumite.
Economia care se face este calculata foarte usor datorita sistemului de etichetare cu preturi duble: pret initial si pret de outlet (cu reducere)."Studiile efectuate de noi lunar la Fashion House ne indica o medie a reducerilor de peste 50% din pretul initial", sustine directorul de marketing de la outlet-ul din Bucuresti.
Perioadele de reduceri maxime la Fashion House sunt cele in care de obicei gasim reduceri in magazinele din oras, respectiv de doua ori pe an, iarna si vara. Aceste perioade sunt reglementate legal. O alta oportunitate pentru vizitatorii outlet-ului de a gasi reduceri maxime de pana la 90% sunt evenimentle speciale organizate de cateva ori pe an in cadrul centrului. De obicei in cadrul acestor evenimente sau in perioadele legale de reduceri, magazinele aplica discounturi suplimentare chiar din pretul de outlet, astfel incat clientii se aleg cu adevarate chilipiruri.
Toate produsele comercializate in magazinele din Fashion House sunt vandute cu reduceri de pret, in fiecare zi, tot anul. Orice moment ati alege pentru a vizita outlet-ul veti avea placuta surpriza sa gasiti produse de calitate cu reduceri permanente de pret. La aceasta experienta unica de shopping in Romania, contribuie si atmosferta data de arhitectura deosebita a centrului, ce ne aduce aminte de parfumul Bucurestiului de odinioara.
![]() |