Acasa | Stil | (P) Outlet contra "outlet" - Politica de vanzare si standarde de calitate vs. haine contrafacute si preturi impuse de patron
Fashion House Outlet Centre Militari / Foto: Fashion House
Din ce in ce mai multe magazine mici, care se pretind outlet, si-au deschis larg portile in fata publicului. Afisand de la intrare asa zisul statut de outlet, aceste magazine vand, de cele mai multe ori, produse contrafacute, comercializate la preturi dictate doar de patron.
"Diferenta majora fata de magazinele outlet din oras este ca acestea nu au reglementata o politica foarte clara de vanzare si nu exista standarde de retail dupa care functioneaza. Astfel cumparatorii nu pot fi siguri nici de originea marfii comercializate - cumparatorul nu are garantia unui produs original, de calitate - si nici de corectitudinea pretului afisat", sustine Mia Deaconu, Marketing Manager Fashion House Outlet Centre Militari.
Intr-un centru de tip outlet functioneaza doar magazine care au licenta pentru produsele pe care le vand, asadar nu exista riscul ca produsele sa nu fie originale sau ca preturile sa fie necorespunzatoare. Nu aceeasi certitudine exista atunci cand vorbim despre marfa pusa la vanzare in magazinele mici, pretinse outlet. Incercarea de a afla provenienta marfii s-a soldat cu un “nu stiu” din partea unei vanzatoare: "Nu stiu, sefu' se ocupa. Chiar acu' e plecat dupa marfa”.
"Echipa de management care coordoneaza un centru outlet verifica in mod constant standardele de retail aplicate de fiecare magazin in parte, pentru satisfactia fiecarui cumparator. Acestea se refera la politica de preturi in mare parte, deoarece, prin contract, nici un magazin nu va comercializa produse cu un discount mai mic de 30% din pretul initial", sustine directorul de marketing Fashion House Outlet Centre Militari.
Vorbind exclusiv din prisma raportului calitate/pret, in magazinele mici, asa zise outlet-uri, balanta nu se echilibreaza. Preturile afisate fara reducerea aplicata si calitatea indoielnica a produselor ridica semne de intrebare atunci cand vine vorba despre achizitie. Cumpararea unui astfel de produs poate sa insemne mai degraba un esec, decat o afacere buna.
"FASHION HOUSE reprezinta un concept care se adreseaza unei categorii largi de cumparatori datorita faptului ca marcile prezente in centru sunt dintre cele cunoscute de toata lumea si nu neaparat branduri de lux, care, chiar daca se vand cu discounturi in centrele din afara tarii, nu sunt accesibile totusi oricui. De aceea, ideea de smart shopping promovata de outletul din Militari consta in a oferi vizitatorilor marci de calitate la preturi accesibile. Branduri ca Nike, Stefanel, Mango, Adidas, Samsonite, Otter, Timberland, Nautica, Tom Taylor, Replay, Columbia, Levis, Diesel, Puma, Champion isi asteapta cumparatorii cu produse originale si cu reduceri zilnice de pana la 70%", concluzioneaza reprezentantul Fashion House.
Toata lumea stie ca intr-un centru outlet se comercializeaza produse din colectiile sezoanelor trecute, dar niciodata calitatea acestora nu este indoielnica. La outlet-ul din Bucuresti, articolele provin, in general, din colectiile sezoanelor anterioare care au fost in magazinele din tara, dar exista si produse care vin direct din depozitele producatorilor din afara tarii si care nu au fost scoase niciodata spre vanzare in magazinele din Romania. "Este cazul unor company stores care opereaza direct in Fashion House si nu prin intermediul unor reprezentanti (cazul Mango, Stefanel, Puma, etc.). Pe de alta parte, de multe ori, in magazinele outlet, pot fi gasite mostre – produse de test, unice, care nu au fost produse niciodata in serie, cu preturi in fata carora este greu sa rezisti. Astfel de produse nu pot fi gasite in magazinele traditionale", sustine Mia Deaconu.
Un lucru este clar, colectiile in centrele outlet se vand pe durata unui sezon, asa cum se intampla si intr-un magazin traditional, cu mentiunea ca nu exista produse uzate, cu defecte sau marfa contrafacuta. Spre exemplu, colectiile de primavara-vara primite in luna martie vor fi gasite spre vanzare pana la jumatatea lunii iulie cu reduceri intre 30% si 70%. Dupa aceasta perioada si pana la jumatatea lunii septembrie, marfa care ramane va intra in lichidare, asta insemnand ca se vor aplica reduceri suplimentare care pot ajunge si la 90% din pretul initial.