Acasa | Articolul tau | Cine esti TU, de fapt?

Cine esti TU, de fapt?

 SHARE  

Adaugat in 3 iulie 2013

Cine esti TU, de fapt?

Cum te vezi tu? Foto: Photoxpress

Urmaresc o reclama la televizor… Am vazut-o de atatea ori, incat o stiu deja pe dinafara.

Este o reclama la o bautura racoritoare care nu doar potoleste setea miliardelor de oameni insetati de pe planeta, ci aduce familiile impreuna, imprastie buna dispozitie, este un liant intre oameni, punand bazele prieteniei… In realitate, este doar o bautura racoritoare. Ce o face atat de speciala? Calitatea proprie sau modul in care este perceputa de cei care o savureaza? Ingredientele sau “povestea” tesuta in jurul lor?

Ambele, afirma specialistii in marketing. Nu de putine ori, in magazinele de lux, gasim produse care costa mult mai mult decat produse similare achizitionate in alta parte, iar explicatia este simpla: platesti brandul, numele produsului, care este asociat cu standardul ridicat, calitatea, eleganta, rezistenta etc.

In acelasi timp, asteptarile celor care cumpara aceste produse sunt ridicate, pentru ca ei stiu ca brandul respectiv nu are cum sa-i dezamageasca. Au incredere in el pentru ca, dincolo de calitate, un brand puternic este construit pe niste valori, principii care sa inspire si sa atraga lumea in jurul lui.

Ideea de branding se aplica din ce in ce mai mult si oamenilor. Vrem, nu vrem, fiecare avem o imagine in fata celorlalti si ne dorim ca ea sa fie cat mai favorabila, placuta, sa treaca dincolo de rezonantele numelui si sa vorbeasca lumii despre noi. Este un demers firesc, tinand cont de faptul ca imaginea noastra publica este alcatuita din modul in care ne vedem pe noi insine si ceea ce vad ceilalti in noi.

Cel mai important lucru este ca aceste doua abordari ale persoanei noastre, cea interioara si cea exterioara, sa fie cate mai apropiate si fara diferente flagrante, sa ne reprezinte in mod natural, fara a produce frustrare sau disconfort.

De aceea, se naste intrebarea: Cum ne putem crea propriul brand personal? Cum putem convinge pe ceilalti de calitatile noastre? Cum putem face ca o carte de vizita sau un CV sa transmita mult mai multe decat niste informatii aride legate de studii sau pozitii ocupate in cadrul unor organizatii?

Cum te vezi tu

Se spune, pe buna dreptate, ca lumea te percepe asa cum te vezi tu. Increderea acordata de tine propriei tale persoane este direct proportionala cu cea pe care cei din jur ti-o acorda. Anxietatea, ezitarea in a lua decizii, atitudinea defensiva sunt bariere, obstacole in crearea brandului tau.

Ca sa le indepartezi, ai nevoie de o buna autocunoastere, care sa te ajute sa iti maximizezi calitatile si sa iti identifici defectele pentru a le putea diminua in timp util. Autodescoperirea si crearea brandului personal trebuie sa fie un process continuu, matur, axat pe identificarea propriilor limite si asumarea responsabila a propriilor actiuni. Gandirea pozitiva trebuie sa fie o alta etapa esentiala in procesul de construire a brandului personal, pentru ca ea reprezinta calea spre multumire, fericire, satisfactie.

Succesul este caracteristic vizionarilor pozitivi, pentru ca ei au puterea de a vizualiza tinta spre care se indreapta in dezvoltarea lor, pentru ca ei nu asteapta ca oportunitatea sa se indrepte spre ei, ci ii ies in cale, o cauta, o aduc in viata lor prin entuziasm, motivare si tenacitate.

Nimeni nu a vazut pana acum un om de success care sa fie mereu incruntat, mofluz sau mizantrop. Toti cei care ii inspira acum pe altii sunt persoane deschise, pozitive, care stiu ca in viata “uneori castigam, alte ori invatam”.

Iata de ce, modul in care ne raportam la propria persoana este extrem de important. Refuzul de a abandona proiecte doar din cauza ca par mai dificile sau de a-i lasa pe ceilalti sa ne convinga de faptul ca nu putem sa realizam ceva trebuie sa devina o a doua noastra natura.

Cum te vad ceilalti

Omul este o fiinta sociala, are nevoie sa stabileasca relatii din care sa-si extraga energia si forta pentru a merge mai departe. Sunt foarte putini cei care pot trai in izolare completa, iar acestia sunt ascetii retrasi din lume pentru a se dedica rugaciunii, meditatiei, relatiei cu Divinitatea.

Spre deosebire de acestia, oamenii de rand isi bazeaza dezvoltarea si pe relatiile interumane pe care le construiesc, iar brandul, imaginea pozitiva capata contur din modul in care sunt perceputi de catre ceilalti. Nicio relatie interumana nu se poate cladi fara un fundament solid, si acesta este increderea. Stim ca viata ofera multe surprise neplacute, ca oamenii ne dezamagesc de multe ori, dar asta nu trebuie sa ne transforme in mizantropi.

Increderea, deschiderea spre cel de alaturi reprezinta baza dezvoltarii noastre, pentru ca fiecare persoana care intra in viata noastra are cate o lectie sa ne invete, din care iesim intotdeauna mai puternici si intelepti.

Daca reteaua noastra sociala este alcatuita din oameni care ne ajuta in dezvoltarea noastra, nu putem spune decat ca imaginea noastra pozitiva pe care ei o percep nu este altceva decat reflectarea placerii si a bucuriei de a fi impreuna cu ei.

Relatiile interumane se bazeaza pe empatie si comunicare deschisa, responsabila. Oamenii au nevoie de atentia si intelegerea noastra atunci cand comunica cu noi, vor sa vada pe chipul nostru intentia de a le acorda numai lor cele cateva minute sau ore, zile petrecute impreuna. Brandul se cladeste pe aceasta dorinta de a fi alaturi de oameni, de a-i ajuta, prin professionalism si mijloacele de care dispunem la un moment dat.

Daca suntem profesori, ii ajutam sa devina adulti straluciti, daca suntem medici le oferim stiinta noastra pentru a-i vindeca… Important e ca ceea ce facem, sa facem pentru ei, in mod neconditionat, cu bucurie. Cineva spunea ca ne gasim fericirea numai atunci cand ajutam cat mai multi oameni sa si-o gaseasca pe a lor si stim cu totii ca o persoana instruita, cu orizont de asteptare larg deschis spre cunoastere devine un model pentru ceilalti.

Imbinarea armonioasa a tuturor elementelor care ne definesc la un moment dat, pliata pe un comportament proactiv care sa ne faca sa fim cautati si apreciati, atrag dupa sine recunostinta si increderea oamenilor in ceea ce suntem.

Asadar, sa nu ne fie teama ca seara, la culcare, sa ne adresam cateva intrebari simple: “Azi am fost EU?”, “In ce masura am contribuit la cresterea brandului personal?”, “Ce ar trebui imbunatatit la el?” Crearea brandului este un process continuu, ca o spirala ascendenta, de aceea trebuie avut in vedere faptul ca cea mai grea sarcina este pastrarea lui si ca orice clipa de relaxare poate periclita eforturile depuse pe o durata de cativa ani.

Dar asta nu inseamna ca este o misiune imposibila, ci o permanenta constructie la edificiul personal.

Asteptam cu interes comentariile voastre pentru ca dorim sa aflam de la voi ce alte trasaturi trebuie sa indeplineasca o persoana care se bucura de o imagine pozitiva.

Nota redactiei: Acest material a fost primit la rubrica "Articolul tau".

Scrie-ne si tu pe adresa redactiei smartwoman[at]hotnews[dot]ro. Noi vom trata cu toata atentia articolul tau si, daca il vei trata la fel, ii vom acorda prima pagina. Datele tale raman strict confidentiale, iar identitatea va fi protejata, trebuie doar sa ne specifici cum vrei sa te semnam. Materialele pot fi trimise si prin intermediul formularului de pe site (din colt sus dreapta), alaturi de fotografii.

Materialele de la rubrica "Articolul tau" reflecta opinia autorului, nu neaparat si pe cea a redactiei.



Autor: Laura Caluian
 


 SHARE :  Trimite pe mail
branddezvoltare personalapersonalitatecomunicareincredereom de succes CITESTE MAI MULTE DESPRE

7227 citiri

51 comentarii

Participa la discutie. Citeste comentariile cititorilor si exprima-ti si tu parerea!
Adauga comentariu
Nume
Email
Website
Subiect
Comentariu
2000 caractere ramase
 
  Trimite

Good to know

Plângi în fața copilului sau te ascunzi în baie? Să ascunzi emoțiile negative de copil sau să le exprimi? Studiile spun că există o cale de mijloc

Plângi în fața copilului sau te ascunzi în baie? Să ascunzi emoțiile negative de copil sau să le exprimi? Studiile spun că există o cale de mijloc

Mulți părinți nu vor să devina emoționali în fața copiilor. Este bine sa procedezi asa sau ar trebui sa ii spui copilului ca ti-e frica de paianjeni sau ca esti furios din cauza jobului? În timp ce tema este complexă, din studii reies câteva răspunsuri clare, conform theconversation .

Good to know

Prima femeie pilot din Forțele Aeriene Române instructor pe avion echipat cu motor cu reacție

Prima femeie pilot din Forțele Aeriene Române instructor pe avion echipat cu motor cu reacție

Căpitanul Andreea Oana Ardeleanu a executat astazi, de la ora 10.00, zborul de evaluare pentru obținerea calificării de instructor de zbor pe aeronava IAR 99 devenind, astfel, prima femeie pilot din Forțele Aeriene Române instructor pe avion echipat cu motor cu reacție.

Familie

„Tatăl meu a avut două familii. M-am născut când tatăl meu era încă în divorț de prima sa soție”

„Tatăl meu a avut două familii. M-am născut când tatăl meu era încă în divorț de prima sa soție”

În curând, se împlinesc 14 ani de când tatăl meu a murit. S-a întâmplat brusc și, oarecum, neașteptat. Nu mai era chiar tânăr și nici cu sănătatea nu stătea prea bine. Era însă, în ciuda problemelor de sănătate, într-o formă foarte bună. S-a dus așa cum și-a dorit: ”mâncat bine, dormit bine, dimineața sculat mort”.

Relatii

 Oamenii au parte de mai puțin sex decat crezi

Oamenii au parte de mai puțin sex decat crezi

Noi considerăm că tinerii au parte de mai mult sex decât au în realitate, iar bărbații au viziune distorsionata asupra vieții sexuale a femeilor tinere, conform unui nou studiu.

Familie

Generația lui ''am fost bătut când eram mic și uite că n-am nimic

Generația lui ''am fost bătut când eram mic și uite că n-am nimic

Au trecut câteva zile de când niște femei au plecat pe lumea cealaltă lăsându-și copiii pe mâna cine știe cui pe lumea asta. Am urmărit cât am putut cazul Nicoletei Botan. Am dat drumul chiar și la televizor, cu ocazia asta. M-am uitat la știri! M-am uitat câteva zile.

Good to know

Există femei care nu-și doresc copii. Și dacă nici nu-i fac, e foarte bine

Există femei care nu-și doresc copii. Și dacă nici nu-i fac, e foarte bine

Există femei care nu-și doresc copii, dar nu au curajul să admită și să spună. Prietena mea o recunoaște: nu-i plac copiii, nu o emoționează obrăjorii bucălați și nici nu simte că viața ei e incompletă fără o pereche de mânuțe încolăcite în jurul gâtului.

Relatii

Poti avea o viata sexuala si daca ai copii

Poti avea o viata sexuala si daca ai copii

Cand sunteti doar voi doi, sexul se poate întâmpla oricând, oriunde, dar pe masura ce familia începe să crească, momentele de intimitate pot deveni o amintire.