Acasa | Smart Story | Petal Miller-Ashmole: Pana acum Romania era un secret, nimeni nu vorbea despre ea. Am venit sa vad ce se intampla iar reactia mea a fost:...

Petal Miller-Ashmole: Pana acum Romania era un secret, nimeni nu vorbea despre ea. Am venit sa vad ce se intampla iar reactia mea a fost: "Dumnezeule!"

 SHARE  

Adaugat in 22 octombrie 2014

Petal Miller-Ashmole: Pana acum Romania era un secret, nimeni nu vorbea despre ea. Am venit sa vad ce se intampla iar reactia mea a fost:

Masterclass Petal Miller-Ashmole. Dansatorii companiei de balet a ONB

A venit in Romania pentru ca voia sa vada ce se intampla cu Baletul National Roman, pana nu demult "un secret" al lumii dansului, iar reactia a fost "Dumnezeule!", povesteste maestra de balet si coregrafa Petal Miller-Ashmole. Schimbarile de pe scena artistica bucuresteana, petrecute odata cu venirea lui Johan Kobborg - un coregraf cu un portofoliu impresionant care aduce cu sine o viziune, un standard ridicat si un repertoriu bun - si a Alinei Cojocaru, bijuteria dansului romanesc, au suscitat interes, anuntand un lucru care nu se intampla prea des: intrarea unei noi companii de balet pe scena globala.

Cunscuta maestra de balet povesteste ca "pana acum Romania era un secret, nimeni nu vorbea, la nivel global, despre ea. Insa apoi a venit Johan (Johan Kobborg,  directorul artistic al Companiei de Balet din cadrul Operei Nationale Bucuresti - n.red.) aici, iar pentru ca are un 'pedigree' foarte mare, o reputatie foarte buna, iar pentru ca Alina Cojocaru, bijuteria tarii voastre, e aici, dintr-o data a aparut si interesul."

Prezenta in Romania pentru un masterclass de aproape doua saptamani adresat dansatorilor companiei de balet din cadrul Operei Nationale Bucuresti, Petal Miller-Ashmole i-a avertizat sa se "tina cu dintii" de locul lor de munca pentru ca lumea e din ce in ce mai interesata de ce se intampla aici.

"De asta am venit aici, eram curioasa. Cred ca (Johan Kobborg - n.red) vrea sa puna in scena dansuri de un standard foarte ridicat, are o echipa, are o viziune, are o cladire, are energie, insa are si cunostinte, experienta. Lucrurile arata bine", spune cunoscuta profesoara de balet.

Am vorbit cu Petal Miller-Ashmole la finalul masterclassului, dupa ce am asistat la ultimul curs. 

Micuta de statura, fina si discreta, asa cum te-ai astepta de la o balerina clasica prin definitie, se misca cu repeziciune printre studenti - cei mai multi dintre ei cu un cap mai inalti decat ea - le explica, le corecteaza pozitiile cand e cazul si nu se fereste sa arate chiar ea cum se executa o pirueta sau o anumita miscare. Te suprinde cu energia pe care o are si cu buna dispozitie debordanta.

Le vorbeste dansatorilor ca si cum i-ar sti de ani de zile. In realitate, pe cei mai multi dintre ei de abia i-a cunoscut. Insa ii considera familia ei, dupa cum chiar ea spune, si are "o relatie de balet intima" cu fiecare dintre ei.

.

Dansatorii companiei de balet a ONB in timpul masterclassului sustinut de Petal Miller-Ashmole/ Foto: SmartWoman.ro

Reporter: De ce ati ales o cariera in lumea dansului, in balet?

Petal Miller-Ashmole: Mama m-a trimis la scoala de balet cand aveam 3 ani si mi-a placut. Din fericire, am avut profesori foarte buni si am stiut inca de devreme ca vreau sa dansez. A fost usor, nu am avut de luat decizii, asta am vrut sa fac.

R: Nu ati flirtat niciodata cu ideea de a face altceva?

Petal Miller-Ashmole: Nu. Serios! Nu am avut timp si nici nu mi-am dorit sa fac altceva. Am avut alte interese. Sunt interesata de antichitati, de arta, de teatru, sunt partial interesata de sport, insa nu m-am gandit niciodata sa imi castig existenta in alt mod. 

Progresul meu a fost de la dansatoare - insa inca de pe atunci eram constienta de dorinta de a preda, de a deveni mentor si profesor, pentru a putea folosi tot ce am invatat de-a lungul timpului. Nu m-am oprit din dansat pana la 40 de ani, dupa care am predat cu norma intreaga pana la 65 de ani, cand m-am retras oficial, insa inca mai predau la 69 de ani. A fost un progres.

R: Deci a fost o trecere naturala de la dans la predare?

Petal Miller-Ashmole: Pentru mine a fost, nu este pentru toata lumea. Ca dansatoare, am fost interesata sa invat tehnica si sa inteleg tehnica, si am fost suficient de norocoasa sa fiu inconjurata de oameni foarte buni, de profesori foarte buni. Am invatat de la ei si am fost foarte atrasa de ei, de cum predau, de metoda de a transmite mesajul, de felul in care explicau si ce spuneau pentru a scoate la iveala ce era mai bun din mine si din altii din jurul meu.

Pentru mine a fost un progres cat se poate de normal de la elev, la profesionist, apoi la profesor si la mentor. Sunt foarte norocoasa.

Stii, unii oameni nu ar crede asta: calatoresc mult, nu am familie, insa am o familie imensa, uita-te in camera in jurul meu, este enorma. Trebuie sa faci lucrul pentru care stii ca ai fost lasat pe pamant sa il faci. Poate ca nu am o casa foarte mare, si masini, si alte lucruri de tipul asta, insa am alte alte lucruri.

.

Dansatorii companiei de balet a ONB in timpul masterclassului sustinut de Petal Miller-Ashmole/ Foto: SmartWoman.ro


Dansatorii de astazi sunt atat de versatili. Uitati-va la Alina Cojocaru, este balerina clasica suprema, dar poate sa danseze Wayne McGregor mai bine decat oricine

R: Vedeti o diferenta intre noua generatie de dansatori si, sa spunem, generatia dumneavoastra? Ma gandesc la faptul ca balerinele par mai atletice, mai inalte... 

Petal Miller-Ashmole: Da, este interesant. Pe vremea cand dansam eu era la moda - daca vreti -  ca balerinele sa fie micute, insa de-a lungul anilor unii coregrafi au inceput sa prefere dansatoarele inalte si moda s-a schimbat usor. Lucrarile contemporane prefera picioarele lungi, corpul alungit. E o imagine diferita, un accent diferit, insa in multe privinte nu mai conteaza. Corpul este instrumentul, iar esenta tine de cat de bine este acordat acest instrument.

La baza, dansul in sine nu este afectat de aceasta schimbare a aspectului dansatorilor. Tine de preferinta, unii directori artistici prefera, din diferite motive, o dansatoare inalta. Este mai usor sa gasesti acum (in balet- n.red.) femei inalte, insa exista roluri care cer o dansatoare mignona, rapida, rapida, rapida (bate din palme pe un ritm alert - n.red.). O mare parte din ecuatie este gustul fiecaruia.

R: Care este lucrarea de balet preferata?

Petal Miller Ashmole: Prefer clasicii, insa mi-as fi dorit sa am posibilitatea sa dansez acum pe William Forsythe, Wayne McGregor, acesti coregrafi contemporani care vin cu ceva diferit. Mi-ar fi placut sa am posibilitatea asta, insa m-am retras.

Generatia mea nu a avut experienta asta. Ce a devenit insa atat de formidabil este ca dansatorii de acum sunt atat de bine dotati, pot dansa orice stil. Uitati-va la propria voastra balerina, Alina Cojocaru, este balerina clasica suprema. Poate sa danseze Wayne McGregor mai bine decat oricine. Dansatorii de astazi sunt atat de dotati, atat de versatili. Fac usor tranzitia de la clasic, la modern, si inapoi la clasic, si apoi iar la modern.

R: Se aseamana cu cazul noii generatii de copii si usurinta cu care manuiesc tehnologia. O manuiesc de la varsta frageda si par sa o simta...

Petal Miller-Ashmole: Exact. In generatia mea aveam una sau doua balete asa-numit moderne. Mie personal nu imi placeau prea mult, eu eram dansatoare de clasic. Acum balerinele spun: "Da, dansez si balet clasic, dansez si balet contemporan". Este cum spuneai, sunt expusi la asta, precum copiii la tehnologie. Acesti dansatori sunt fenomenali. Sunt intotdeauna inspirata de ei, lucru care ma face, sper eu, sa predau mai bine.

R: Ce trebuie sa faca un dansator pentru a deveni un bun profesionist?

Petal Miller-Ashmole: Educatia este esentiala - o educatie si un antrenament bun reprezinta baza pentru a executa munca - si trebuie sa gaseasca profesori buni. 

Exista profesori buni, multi profesori buni, exista si profesori mai putin buni, insa un dansator devine un bun cunoscator cand vine vorba de unde poate gasi ajutor bun. Si fac asta tot timpul: au mentori, au antrenori la care apeleaza. Tine de a sti unde sa cauti, si stiu, stiu unde sunt profesorii buni, unii sunt ca mine, pe cont propriu, calatorind, iar dansatorii te cauta.

R: Cum abordati un masterclass de scurta durata, precum cel pe care l-ati sustinut la Bucuresti?

Petal Miller-Ashmole: In prima instanta, simti nivelul salii, simti standardul general, insa, mai important de atat, simti energia salii. Uneori o companie de balet sau un grup de dansatori pot sa aiba un nivel foarte mare de energie, altii... Dupa cateva sedinte, dupa ce iti dai seama care este standardul, care este dinamica generala - uneori este una pozitiva, oamenii sunt foarte dornici, alteori mai putin, iar asta poate fi o chestiune culturala -, apoi iti stabilesti pana unde crezi ca poti merge cu masterclassul, spre exemplu zona asta sau zona cealalta mai au nevoie de munca. Iar apoi iti imparti seminarul - ai 10 zile, sau cat ai - pentru a transmite anumite mesaje. 

Ca in orice alta situatie, analizezi si apoi stablesti cum poti fi de ajutor acestui grup de oameni  intr-o perioada atat de scurta.

R: Care este momentul dumeavoastra preferat la astfel de cursuri de scurta durata?

Petal Miller-Ashmole: Momentul meu preferat este atunci cand vad ca un anumit dansator, pe care am incercat sa il ajut, intelege. Pot vedea imbunatatirea, iar asta hraneste profesorul. Poate fi vorba de o imbunatatire foarte mica, aici sau acolo, orice, sa vad ca a inteles: "Asta e, am reusit!".

R: Cum motivati dansatorii, cum ii faceti sa treaca peste blocaje?

Petal Miller-Ashmole: Incerc sa creez un mediu sigur. In acest studio exploram. Poate fi gresit, foarte gresit, insa nu va faceti griji, exploram, incercam din nou, gasim o alta metoda, vorbim despre asta, devine mai bine. Mediul de lucru este un spatiu in care nu ridiculizam, dansatorul nu trebuie sa se simta nesigur. Creez un spatiu in care este ok sa greseasca, sa exploreze metodele prin care sa isi poata repara greselile. 

Si incerc sa fiu plina de energie si pozitiva cand sunt in camera de lucru. In general este contagios. Iar daca vad ca "nu se ia", intreb: "Ce e cu tine? Nu avem timp pentru asta. Trebuie sa te urci in trenul meu. Grabeste-te pentru ca trenul pleaca si trebuie sa fii in el". Insa nu spun niciodata: "Asta e gresit", pentru ca, daca mergi pe abordarea asta, trebuie sa muncesti mult si greu ca sa ii aduci inapoi. Este imposibil. Nu ai timp, nu ai energie, mai bine sa eviti.

R: Am observat ca in timpul orelor i-ati "amenintat" in repetate randuri pe dansatori ca ar putea ajunge la McDonald's...

Petal Miller-Ahmole: Inseamna ca, daca nu muncesti din greu, daca nu iti apreciezi munca, vei ajunge sa lucrezi la McDonald's. Se intampla multor dansatori. Din diferite motive isi pierd motivatia, isi pierd ambitia, isi pierd scopul, devin dezinteresati. Se poate intampla.

.

Dansatorii companiei de balet a ONB in timpul masterclassului sustinut de Petal Miller-Ashmole/ Foto: SmartWoman.ro


Am venit sa vad ce se intampla in Romania, cu Johan Kobborg si cu dansatorii lui, iar reactia a fost: "Dumnezeule!"

R: Mai aveti proiecte coregrafice?

Petal Miller-Ashmole: E interesant. Am facut destul de multa coregrafie, insa nu mai fac. Cred ca viata ti se schimba, treci mai departe. A fost atunci, mi-a placut. Acum, intr-un fel, fac mai putin, insa fac mai mult. Adesea spun ca nu lucrez acolo sau dincolo pentru ca m-am retras partial, insa am libertatea sa spun: da, vreau sa fac asta, o sa merg in Romania, vreau sa vad ce se intampla acolo cu Johan Kobborg si cu dansatorii lui. Insa nu vreau sa merg dincolo. Voi merge aici si aici.

R: Ce v-a determinat sa veniti in Romania?

Petal Miller-Ashmole: Pana acum Romania era un secret, nimeni nu vorbea, la nivel global, despre ea. Insa apoi a venit Johan (Johan Kobborg,  directorul artistic al Companiei de Balet din cadrul Operei Nationale Bucuresti - n.red.) aici, iar pentru ca are un "pedigree" foarte mare, o reputatie foarte buna, iar pentru ca Alina Cojocaru, bijuteria tarii voastre, e aici, dintr-o data a aparut si interesul. M-a invitat aici in vara sa tin un curs de doua zile si am raspuns pozitiv, voiam sa vad ce se intampla. Am venit iar reactia a fost: "Dumnezeule!". 

Le-am spus studentilor de aici ca acum, datorita faptului ca Romania - compania de balet - este globala, dansatorii sunt interesati. Emailul meu este inundat zilnic de intrebari: "Dna Miller, sunteti in Romania. Cum e? Cum e echipa? Ce au? Cum este Johan? Au contracte?" Este pe piata, iar lumea este interesata. Le-am spus dansatorilor de aici: "Tineti-va cu dintii de job-urile voastre, pentru ca sunt dansatori care vor dori locul vostru de munca", datorita lui Johan, datorita repertoriului - Johan a venit cu cel mai bun repertoriu din lume -, aveti studiouri, cele mai bune din lume, in aceasta cladire (cladirea ONB - n.red.). 

Multi dansatori imi spun: "Stiti, am un loc de munca in compania asta, pe director nu prea il vad, repertoriul nu e prea bun, si una si alta". Cand te gandesti la toate astea si vezi ce e aici... Le-am spus dansatorilor: aveti un repertoriu interesant, il aveti pe Johan Kobborg, aveti studiouri si sali de spectacol magnifice. Stiu dansatori care si-ar taia o mana sa aiba toate astea. 

Aveti incredere in mine pentru ca sunt peste tot, merg peste tot, iar acum, pentru ca sunt pe cont propriu, dansatorii vorbesc cu mine, ma intreaba, simt ca imi pot spune lucruri, iar eu simt ca le pot raspunde. Le spun uneori: "Nu cred ca o anumita companie e potrivita pentru tine, mai bine incerci alta". Or in cazul Romaniei as putea spune: "Trebuie sa ii scrii directorului, nu stiu ce are, dar trebuie sa ii scrii". 

De asta am venit aici, eram curioasa. Cred ca vrea sa puna in scena dansuri de un standard foarte ridicat, are o echipa, are o viziune, are o cladire, are energie, insa are si cunostinte, experienta. Lucrurile arata bine.

E neobisnuit. A trecut multa vreme de cand nu a mai aparut o companie noua. Compania de aici nu este noua, insa de abia acum apare, nu a fost observata pana acum, era un secret, insa nu mai este un secret.

.

Petal Miller-Ashmole (stanga, imbracata in negru), exemplificand o miscare in timpul masterclassului /  Foto: SmartWoman.ro


Cand lucrurile nu merg, cand sunt inselatoare si dificile, aminteste-ti tutuul

R: Ce stil de dans preferati? Ce vreti sa vedeti in studenti cand danseaza?

Petal Miller-Ashmole: In principal, vreau sa vad bucuria de a te misca confortabil, insa se bazeaza pe o educatie clasica, pe limbajul clasic pur, limbajul dansului. Este usor de identificat. Prefer puritatea stilului clasic, este precum casmirul, il recunosti cand il vezi. 

Am totusi o intelegere si o atractie imensa pentru lucrarile contemporane. Mi-ar fi placut sa fac si asta.

R: Care este cel mai important lucru pe care l-ati invatat despre dans de cand predati?

Petal Miller Ashmole: Cred ca este important sa ai cunostintele necesare, insa este important si sa ai capacitatea de a le transmite, sa vorbesti limbajul asta intr-un fel in care dansatorii sa inteleaga repede, corect si usor. Multi profesori au multe cunostinte din vasta lor experienta de dans, insa tine de cum te exprimi. 

Pentru mine este important cum transmit informatia pe care o detin. Trebuie sa o fac cu incredere in mine, intelegere si atitudine pozitiva. E important si sa fac asta intr-un mod nu foarte dificil, pentru ca uneori poti sa faci asta intr-un mod atat de dificil ca elevii nu stiu de unde sa inceapa.

Orice fiinta umana invata cand mintea este libera, iar persoana este disponibila, cand se simte confortabil intr-un mediu, intr-o relatie, iar predarea este o relatie intre tine si acei dansatori. Ai vazut relatia, nu ii stiu personal, dar am o relatie de balet intima cu ei. Nu am baut ceaiul cu ei, nu am baut cafeaua cu ei, nu am fost acasa la ei, ei nu stiu nimic despre mine, eu sunt dna Miller, insa ai vazut o conexiune intima de balet.

R: Care este lectia cea mai importanta pe care trebuie sa o stie un dansator?

Petal Miller-Ashmole: Calatoria poate fi uneori inselatoare, asa ca trebuie sa pastrezi intotodeauna intr-un colt de minte intentia, ce a fost. Tine minte tutuul, asta ai simtit si la asta ai ravnit in acea muzica, in acel tutu, asta ai fost insetat sa simti. 

Cand lucrurile nu merg, cand sunt inselatoare si dificile, trebuie sa tii minte care a fost intentia initiala si sa o aduci inapoi, pentru ca poate sa dispara. Oamenii pot fi duri, pot fi extrem de critici, te pot face sa te simti constient de sine, de greseli. 

Raspunsul meu este sa iti amintesti de unde ai inceput, instinctul initial, care e lucrul care te-a atras sa faci asta si sa nu il lasi sa se diminueze. Asta cred. Trebuie sa il tinem cu noi, de asta facem ceea ce facem. 

E un punct periculos pentru unii dansatori. Mi s-a intamplat ca dansatori din generatia mea, care s-au retras devreme iar acum au o viata diferita de a mea, cu familia si fara legaturi cu lumea aceasta, sa ma intalnesc cu ei si sa imi spuna: "Tanjesc dupa lucrul la care am renuntat. Spal vase, imi conduc copii la scoala, iar in inima mea imi doresc doar sa retraiesc sentimentul acela". Si uneori imi mai spun: "Esti asa norocoasa ca ai continuat sa faci asta". Insa eu cred ca viata este ceea ce este. Ai o casa frumoasa, cinci copii, ai nepoti, ai masini etc. Este diferit, insa acel fir creativ nu dispare. Asta spun. Va ramane acolo, iar uneori apar regrete. Impulsul creativ din fiinta umana are nevoie de intariri, are nevoie de hrana. Asta face arta din noi.

.

Petal Miller-Ashmole (asezata pe scaun) adresandu-se dansatorilor la finalul masterclassului /  Foto: SmartWoman.ro


"Anii sampaniei" reprezinta cea mai buna perioada, pentru ca viata devine foarte limpede. Nu mai ai povara ambitiei 

R: Ce inseamna dansul pentru dumneavoastra?

Petal Miller-Ashmole: Totul, este viata mea. Fara arta nu imi pot imagina viata. Cred ca unii dintre noi au fost lasati pe pamant sa faca anumite lucruri. Eu am fost lasata aici ca sa dansez, si nu am pus niciodata asta sub semnul intrebarii. Nu m-am gandit niciodata ca ar trebui sa incerc altceva. Stiu, si am stiut de la o varsta foarte frageda in ce voi fi implicata. Si am ramas la asta.

M-am gandit de cateva ori sa imbin dansul cu teatrul, un alt interes de al meu, insa pentru ca sunt atat de implicata in dans, mi-am dat seama ca nu este bine sa amestec prea multe lucruri.

Pe masura ce inaintezi in varsta, inveti sa pretuiesti ceea ce ai. Este cea mai buna perioada pentru ca viata este atat de limpede. Nu ai povara ambitiei. Ambitia este o povara. Cand esti tanar te gandesti ca ar trebui sa fac si asta, si cealalta. Apoi ajungi la "anii sampaniei", cand te gandesti ca ai facut si asta, si ailalta, nu fac asta si cu siguranta nu fac aia, nu trebuie sa le fac, sunt suficient de important. Este bine.

Despre Petal Miller-Ashmole

Petal Miller-Ashmole s-a pregatit in Australia si a dansat profesionist cu The Royal Winnipeg Ballet din Canada, PACT Ballet din Johannesburg si, spre finalul carierei, cu Sadler's Wells Royal Ballet

Experienta ei de instructor, producator, profesor si coregraf a adus-o in institutii prestigioase, de pe toate continentele, fiind invitata sa predea in majoritatea companiilor prestigioase de balet din toata lumea, printre care: English National Ballet, The Australian Ballet, Scottish Ballet, The Royal Winnipeg Ballet, Singapore Dance Theatre, Hong Kong Ballet dar Northern Ballet Theatre, dar si sa jurizeze mari concursuri din domeniu.

Petal Miller-Ashmole a venit initial la Bucuresti la sfarsitul lunii mai, pentru cateva zile, unde a fost invitata sa sustina o serie de repetitii cu balerinii Operei Nationale Bucuresti. A revenit in luna octombrie pentru a sustine un masterclass cu dansatorii companiei de balet din cadrul ONB.

Astfel, in perioada 1-14 octombrie, balerinii au avut sansa de a lucra cu una dintre cele mai experimentate personalitati din lumea dansului.



Autor: Corina Ionel
 


 SHARE :  Trimite pe mail
CITESTE MAI MULTE DESPRE

19057 citiri

0 comentarii

Participa la discutie. Citeste comentariile cititorilor si exprima-ti si tu parerea!
Adauga comentariu
Nume
Email
Website
Subiect
Comentariu
2000 caractere ramase
 
  Trimite

Relatii

Părinții fac sex foarte rar? O problemă care trebuie rezolvată

Părinții fac sex foarte rar? O problemă care trebuie rezolvată

„Într-o zi, la postul de radio la care am o emisiune a sunat Jake”, spune pe pshycholytoday.com Laurie J. Watson, specialist în probleme sexuale și lector la Universitatea Duke. „Bărbatul mi-a spus că în ultimul trimestru de sarcină al soției nu au avut relații sexuale. Apoi, după nașterea fetiței lor, s-a întâmplat de doar trei ori – pe fugă și de mântuială”. O altă ascultătoare s-a plâns în cadrul aceleași emisiuni că, după nașterea primului lor copil, soțul ei și-a pierdut interesul pentru sex. „Preferă să muncească peste program și jocul cu copiii a înlocuit joaca în pat. Ce pot face?”.

Familie

5 strategii de comunicare de folosit când copilul nu te ascultă

5 strategii de comunicare de folosit când copilul nu te ascultă

Vorbești, repeți, spui cuvintele magice ”te rog”, dar nimic nu se întâmplă. Aproape fiecare conversație sau, mai bine zis, monolog de acest gen se încheie cu tine care ridici tonul la copii. Sună cunoscut? Ai putea spune că nu te ascultă copilul? Dar tu îl asculți pe el?

Familie

De ce creierul copilului tău este dependent de videoclipurile de pe YouTube

De ce creierul copilului tău este dependent de videoclipurile de pe YouTube

Videoclipurile pentru copii sunt printre cele mai vizionate conținuturi din istoria YouTube, astfel ca oamenii de știință, producătorii de filme video și comercianții se străduiesc să descopere ce îi face pe tinerii spectatori atât de obsedați de ele.

Articolul tau

Ou sont les neiges d'antan?

Ou sont les neiges d'antan?

A nins mult in cartier, am stat mult in casa si am ascultat radioul. Cu ochii pe geam, mi-am adus aminte de niste dupa-amiezi de iarna din copilaria mea mica la Magura, cand stateam in bluza si strampi si sosete de lana in pat la bunica in camera.

Carte si Film

7 filme de animatie asteptate in 2017

7 filme de animatie asteptate in 2017

Despicable me 3 - Steve Carell si Kristen Wiig isi reiau rolurile in cea de-a treia parte a filmului, în regia lui Pierre Coffin și Kyle Balda și co-regizat de Eric Guillon, in care Balthazar Bratt, un copil celebru din 1980, nascoceste un sistem de dominație mondială.

Articolul tau

Aventuri cu maşini şi bătăi în SUA

Aventuri cu maşini şi bătăi în SUA

Chiar dacă-mi făcusem ceva filme de groază în minte înainte a veni în Florida (rezultat, desigur, al filmelor şi documentarelor în care cineva te împuşcă în cap când mergi după pâine), am descoperit repede că mă simt mult mai în siguranţă decât mă aşteptam; ba chiar, în mod ciudat, chiar mai în siguranţă decât în Iaşi. Dar asta până nu demult, când cinci indivizi.... Dar mai bine să încep cu începutul.

Relatii

Poti avea o viata sexuala si daca ai copii

Poti avea o viata sexuala si daca ai copii

Cand sunteti doar voi doi, sexul se poate întâmpla oricând, oriunde, dar pe masura ce familia începe să crească, momentele de intimitate pot deveni o amintire.

Familie

Fii un tată, nu un portofel!

Fii un tată, nu un portofel!

Ce copil nu se bucură atunci când tata cheltuie bani în neștire pentru dorințele lui? Dar oare are nevoie copilul de toate acele daruri? Psihologii spun: fii un părinte, nu un portofel.

Calatorii

Călătorește mai mult în 2017. Cum să-ți planifici vacanța la care visezi

Călătorește mai mult în 2017. Cum să-ți planifici vacanța la care visezi

Pe lista ta de New Years Resolutions sigur se află sa călătorești mai mult. Gândul la destinații exotive ți-a rămas întipărit în minte încă de vara aceasta, când nu ai putut să rămâi rece la avalanșa de poze din destinații exotice de pe Facebook și Instagram.

Articolul tau

Zece minciuni despre sex din filme (sau nouă minciuni și un mare adevăr)

Zece minciuni despre sex din filme (sau nouă minciuni și un mare adevăr)

Filmele, minunatele filme, fără de care n-am putea trăi, ne plac cu atât mai mult cu cât sunt mai apropiate de realitate, dar și cu cât mai mult se îndepărtează de ea.

Articolul tau

O altfel de despărțire

O altfel de despărțire

Gata, a venit momentul. Casa e goală, hainele și cărțile ei nu mai sunt la locul lor. Dezordinea, cândva exasperantă, a lucrurilor acum este înlocuită cu rafturi goale.

Articolul tau

Ma intorc acasa

Ma intorc acasa

Au trecut anii, multi petrecuti in multe tari, care mai de care mai dezvoltate si mai mandre. Intr-o zi insa am simtit ca s-a facut vremea sa ma intorc acasa.

Opinii

Of, Parentingul

Of, Parentingul

Tot aud de câteva primăveri despre modern parenting . Adică cum vine asta? E vorba de părinții moderni?

Articolul tau

Mi-am pierdut încrederea în superba mea soție

Mi-am pierdut încrederea în superba mea soție

M-am trezit devreme în acea dimineață rece de ianuarie. Trebuia să ajung la înmormântarea mătușii mele.