Acasa | Articolul tau | Irational ca metoda de consum: De ce sa-ti urmezi instinctele si nu sa gandesti?
Irational ca metoda de consum / Foto: Agerpres
Am observat ca in media zilelor noastre, se pune mare accent pe natura umana, pe pornirile noastre imediate, pe instincte si pe intuitii pentru a intra mult mai usor in postura de cumparatori. Haideti sa luam de exemplu sloganul: Traieste fiecare clipa (inlocuit acum cu Power to you). Parca te si indeamna, mai mult decat direct, sa scoti acum banii din buzunar sa iei ce iti doresti, sa faci ce te taie poftele, poate poate o parte din tine, si din agoniseala ta rationala, va ajunge si in buzunarul firmei.
Un alt exemplu, care imi vine in minte, american de data asta, e un film vazut acum cativa ani, Equilibrium, un film in care lumea rationala si rece ajunge sa pedepseasca emotia, irationalul, ideile si arta, in forma ei mareata... desi filmul face apel la inima celor care il vizioneaza, reusind poate sa ne smulga chiar si cateva lacrimi, in esenta filmul nu e decat o mica si subtila manipulare, pentru a face telespectatorul sa revina brusc instinctiv si poate poate isi cumpara cu prima ocazie un iacht sau o masina scumpa, vezi doamne, ca nu e bine sa fii prea rational.
Zicand astea, nu vreau sa joc rolul unei mironosite anti-consum, pentru ca si eu, la randul meu, mai ales, in urma unor episoade pur feminine putin sau mai mult depresive, am dat banii aiurea pe te miri ce. Dupa care, evident, ca mi-am zis: ce o fi fost in capul meu, ca nu aveam nevoie de nimic, o melodie lacrimogena fiindu-mi poate de ajuns.
Asa ca, oameni buni, in afara de lucrurile de stricta necesitate, pe care le putem cumpara cu incredere, haideti sa nu ne mai lasam pacaliti de sloganurile asa-zis Umane si lacrimogene si individualiste care ne iau ochii, da si banii din buzunar, si haideti sa fim cu capul pe umeri. Ca uite asa, poate iesim din presupusa criza, in care oricum nu prea e bine sa ai incredere. Ideea e ca trebuie sa invatam sa gandim pentru noi, pentru a avea intr-adevar putere si nu doar pentru ca ne indeamna un slogan mincinos, sau altul..
Nota redactiei: Acest material a fost primit la rubrica “Articolul tau”.
Scrie-ne si tu pe adresa redactiei smartwoman[at]hotnews[dot]ro. Noi vom trata cu toata atentia articolul tau si, daca il vei trata la fel, ii vom acorda prima pagina. Datele tale raman strict confidentiale, iar identitatea va fi protejata.
* Redactia SW isi rezerva dreptul de a modera materialele primite si de a le publica sub aceasta rezerva.
* Redactia SW isi rezerva dreptul de a alege, de a edita si de a transforma o parte dintre comentariile postate de cititori (ca raspuns la articolele de pe site) in materiale de sine statatoare.