Acasa | Frumusete si ingrijire | Masca exfolianata, corector si pudra anti-stralucire pentru barbati: Piata cosmeticelor masculine e in plin avant
Cosmeticele masculine nu mai sunt limitate la after-shave / Foto: captura YouTube.com
Cand spunem cosmetice nu vorbim doar despre creme hidratante, lotiuni tonice sau chiar exfoliante, ci si despre batoane corectoare, creioane dermatograf pentru sprancene si chiar pudra anti-stralucire. Intr-adevar, cele din a doua categorie nu sunt la fel de cautate ca primele. Iar daca va sta pe limba sa le numiti pe acestea din urma produse de machiaj, e indicat sa nu o faceti. Companiile care le produc se feresc sa le prezinte astfel fiind constiente ca e calea sigura spre emasculatia posibililor clienti, drept urmare si spre falimentul producatorilor. Asadar, produsele destinate barbatilor nu adauga culoare in obraji sau pe pleope ci promit sa mascheze micile imperfectiuni ale pielii precum taieturile de lama, iritatiile pielii sau gaurile lasate de firele lipsa din barba. Nu sunt facute sa infrumuseteze ci sa corecteze, sustin atat cei care le folosesc cat si cei care le vand.
"E un pic cam mult sa zicem ca machiajul va deveni o parte din rutina zilnica a barbatilor", a declarat Jason Chen, redactor al revistei GQ, pentru prestigioasa publicatie americana. Acesta sustine insa ca unele produse, precum lotiunile hidratante care uniformizeaza culoarea tenului sau reduc stralucirea fetei, sunt din ce in ce mai populare.
Publicul american a cheltuit in 2009 in jur de 4,8 miliarde de dolari pe produse de ingrijire destinate barbatilor. Conform informatiilor date de Euromonitor, suma e de doua ori mai mare decat in 1997.,Cele mai cautate cosmetice din aceasta categorie sunt cele de ingrijire a pielii ce cuprind produse precum lotiuni de curatare, de hidratare si de exfoliere. Acest segment s-a marit de cinci ori in aceeasi perioada crescand de la 40,9 milioane de dolari la 217 milioane de dolari.
Iar studiile realizate in aceasta directie nu acopera in totalitate piata online de cosmetice barbatesti. Printre cei care ofera astfel de produse se numara si site-ul Menaji.com, care are pe rafturile virtuale gel de ochi si corector sub forma de stick destinate cearcanelor, pudra anti-stralucire care vine in clasica forma de pudriera si gel facial pentru bronzat. 4Voo, o companie canadiana, vinde, printre altele, corector sub forma de ruj numit Confidence Corrector, gel de stilying pentru gene si sprancene aplicat cu o bacheta pentru rimel si creioane dermatograf. Compania americana KenMen ofera balsam de buze putin colorat si creioane dermatograf ce "sculpteaza si definesc" sprancenele. Toate sunt produse destinate barbatilor iar companiile mentionate sustin ca vanzarile au crescut considerabil in ultimii ani.
Dintre brandurile mari de cosmetice care au lansat linii pentru barbati se numara: Jean Paul Gaultier, Yves Saint Laurent si Clinique.