Acasa | Familie | O reclama tv britanica pentru avorturi starneste critici. Ti se pare normala mediatizarea avortului precum detergentul de rufe?
Banner parte a campaniei pro avort initiata de clinica britanica / Foto: Reuters
Prima reclama la avorturi din Regat nici macar nu a fost difuzata inca si deja a starnit valuri printre conservatori, credinciosi dar si simpli oameni care considera ca spotul merge prea departe. O policlinica pentru tratarea problemelor sexuale a platit pentru un clip de 30 de secunde ce va fi transmis luni seara, relateaza cotidianul Telegraph. Reclama in sine nu contine nimic scandalos, ci doar un numar de telefon pe care il pot apela femeile care raman insarcinate fara sa doreasca acest lucru.
Ideea promovata, insa, a facut multe asociatii sa protesteze pe baza faptului ca nu poti pune intreruperea unei sarcini pe acelasi plan cu alegerea unui gel de dus si cumpararea unei ciocolate. Pe ultima suta de metri, se incearca orpirea in instanta a difuzarii. Policlinica se apara insistand pe faptul ca avorturile facute la ei sunt gratis, prin urmare este munca de caritate si nu se poate considera vanzare. Conform statisticilor, una din trei femei va face cel putin un avort inainte de a implini 45 de ani.
In timp ce foarte multi protesteaza si acuza policlinica pentru incercarea de a promova avortul ca pe un produs oarecare, reprezentantii acesteia sustin ca o asemenea campanie era necesara. Conform lor, femeile care au o sarcina nedorita se afla intr-o pozitie vulnerabila si trebuie sa stie ce optiuni au. Ca sa dovedeasca aceasta vulnerabilitate, policlinica furnizeaza cifre: la linia telefonica infiintata in acest scop au primit anul trecut 350.000 de apeluri si totusi numai 65.000 de avorturi s-au facut, restul hotarand sa-si pastreze copilul.