Super Shopping Day / Foto: Fashion House
Centrele de tip outlet sunt foarte populare la nivel international si, de asemenea, recent, au intrat si pe piata tarilor central si est-europene. Ideea de smart-shopping a inceput sa castige teren in ultimii ani din ce in ce mai mult, mai ales pe fondul dificultatilor economice din ultima perioada. Oamenii au inteles ca produsele de calitate oferite de branduri de renume in domeniul modei, si reducerile permanente au un singur numitor comun: outlet-ul.
Diferentele dintre cele doua tipuri de magazine nu deriva doar din preturile practicate sau actualitatea produselor, desi acesta este principalul aspect: centrele comerciale ofera clientilor ultimele colectii la pret intreg, in vreme ce magazinele de tip outlet ofera in general bunuri din colectiile anterioare, cu reduceri de pana la 70% din pretul initial.
Centrele comerciale, asa cum le spune si numele, sunt un ansamblu de magazine extrem de diversificate, care apeleaza la chiriasi ancora si la o atractie principala - un supermarket sau hypermarket, si sunt, de obicei, situate in interiorul orasului. Numarul mallurilor poate diferi in functie de marimea orasului, iar zonele de intercatiune ale acestor centre se pot suprapune. Intr-un centru outlet nu exista supermarket sau hypermarket printre chiriasi, si, cu cateva exceptii, outlet- urile sunt situate la minimum 20 - 30 de kilometri de oras, asa cum este cazul celor mai multe centre de tip outlet din Europa.
Clientii marilor centre comerciale viziteaza magazinele si pentru a se aproviziona cu bunuri de consum de zi cu zi - produse alimentare, servicii de asistenta etc. O vizita la un mall este de multe ori o necesitate pentru cumparatori, fie ca vorbim de cosul zilnic, fie ca vorbim
de curatatorie, florarie sau banca. Zona de distractie (cinema, cafenele, restaurante) este un alt motiv pentru care care aceste centre au un numar mare de vizitatori. Pe de alta parte, clientii viziteaza centrele de tip outlet din cauza brand-urilor extrem de cunoscute si a gamei specifice a bunurilor care nu fac parte din nevoile lor zilnice de consum. Intentia de cumparare este una clara, pentru care cumparatorul isi aloca o perioada mai mare de timp, are o suma de bani pe care vrea sa o cheltuiasca si este pregatit sa faca o serie de achizitii pe care sa le foloseasca pe termen mediu si lung. De asemenea, intr-un outlet lipsesc cu desavarsire serviciile de asistenta deoarece clientii nu calatoresc la intervale scurte de timp in aceste centre.
Desi poate parea neinteresant, gradul de atractie pe care il exercita cele doua tipuri de centre comerciale ne ofera informatii importante in ceea ce priveste durata pe care clientii o petrec intr-un centru, fie el mall sau outlet. Pentru clientii centrului comercial, timpul mediu de cumparare este de 15 - 45 minute, in vreme ce intr-un outlet perioada medie de cumparaturi ajunge la 90 de minute.
Din punct de vedere al cifrelor, rata de conversie intr-un centru comercial obisnuit este de 15-25% - ceea ce inseamna cat din totalul numarului de vizitatori cumpara efectiv ceva, in vreme ce intr-un centru outlet 60%-100% din vizitatori sunt si clienti.
Revenind la principala diferenta dintre cele doua filozofii de shopping - reducerile, atat mall-urile, cat si outlet-urile au zile speciale, cu oferte speciale. Un exemplu il reprezinta "Super Shopping Day" - eveniment organizat pe singurul centru de tip outlet din Romania, Fashion House Outlet Centre – Militari. Sambata, 16 aprilie, brand-uri celebre au reduceri spectaculoase de pana la 90% din pretul initial, iar organizatorii au prelungit programul de cumparaturi pana la miezul noptii! Nike, Mango, Champion, Stefanel, Replay, Puma, Office Shoes, Guy Laroche, Ecco, Benvenuti, si multe altele va asteapta cu preturi super accesibile si oferte speciale. Detalii pe www.fashionhouse.ro