Acasa | Insider | Tehnologia face minuni pentru prostituate: Facebook le scapa de proxeneti iar BlackBerry le ofera o imagine profesionala
Lucratoarele in domeniul sexului pot sa-si aleaga proprii clienti pe FB / Foto: Reuters
Numai in New York un procent de 83% dintre prostituate isi racoleaza clienti cu ajutorul profilului de pe Facebook, releva un studiu condus de catre Universitatea Columbia. Lucratoarele din industria sexului si-au gasit un sfert din clientela noua cu ajutorul retelei de socializare intre anii 2004 si 2008, aceasta devenind cea mai eficienta metoda dupa agentiile de escorta, relateaza cotidianul The Huffington Post.
Popularitatea in crestere a retelei de socializare printre prostituate se datoreaza politicii vage a Facebook-ului. Desi se stipuleaza faptul ca profilurile ce promoveaza activitati ilicite risca sa fie banate, nu se specifica nicaieri explicit ca solicitarile de relatii sexuale nu sunt acceptabile pe site.
Acelasi studiu a mai descoperit si faptul ca multe prostituatelor din Statele Unite prefera sa aiba unul sau mai multe telefoane mobile de ultima generatie, foarte la moda printre ele fiind smartphon-urile. Dintre acestea, 19% prefera un iPhone in timp ce 70% aleg BlackBerry, si nu intamplator. Aceste tipuri de telefoane, mai ales BlackBerry, sunt simbolul profesionalismului si a unei vieti de cariera. Astfel, prostituatele care detin un asemenea dispozitiv sunt vazute de catre clienti ca fiind serioase si, in speta, lipsite de boli si neconsumatoare de droguri.
De asemenea, prostituatele vad internetul ca pe un mod de a-si controla propria viata deoarece le permite sa-si aleaga proprii clienti si sa-si negocieze preturile dupa cum considera, fara sa le fie impus nimic de catre proxeneti sau alti intermediari, fara ca acestia din urma sa-si ceara partea si fara a le controla viata, explica The Independent.
O prostituata din SUA castiga anual aproximativ 30.000 de dolari, fara sa plateasca impozite. Iar tarifele pot creste cu pana la 50% daca femeia apeleaza la implanturi mamare. Insa ele nu sunt singurele care aleg sa-si faca reclama pe Facebook. Din Franta si pana in Rusia, lucratoarele din industia sexului au profile cu ajutorul carora pot verifica trecutul si statutul unui posibil client inainte de a-l accepta ca "prieten".